السلام علیک یا مولا یا صاحب الزمان

http://public.sn2.livefilestore.com/y2piBzCxqlDhL328B3BUHdilaNEzNSQ8LjLl1EzzFlZyezQkPr_DvxRUvxw57MRUBngGiOCUyzcj85KjcyjAKCM74wtroJrV_KFLfUenlYCi_E/hussain10-9-87.jpg?rdrts=45956171


امام حسن عسکری علیه السلام می فرمایند :

کسی که توان نصرت ما اهل بیت را ندارد ولی دشمنان ما را لعن می کند خداوند

متعال صدای او را به جمیع ملائکه می رساند و همه ی فرشتگان بر او صلوات

می فرستند و از خدا، آمرزش او را طلب می کنند .در این هنگام خدا به ملائکه

می فرماید : من هم به روح این بنده ام صلوات می فرستم و او را از برگزیدگان

نیکوکار قرار می دهم .

بحارالانوار ،ج ۵، ص ۳۱۶

http://tarannome-entezar.persiangig.com/1334234869552109_orig.jpg

شب های بی قراری چشمم سحر نشد

دلواپسی و غربت و اندوه سر نشد

آهم کشید شعله ولی بال و پر نشد

اصلاً کسی ز حال دلم با خبر نشد

فرموده ای که شرط وصالت صبوری است

وقتی زمان زمانه‌ی هجران و دوری است

اللهم عجل لولیک الفرج

التماس دعای فرج

یاحق

حلال کنید

افتراق امت به اهل حق و اهل باطل و مذبذبین

ابان از سلیم نقل میکند که گفت:

از سلمان و ابوذر و مقداد شنیدم که میگفتند:ما

نزد پیامبر(ص) نشسته بودیم ودیگری بامانبود در

این هنگام سه نفراز مهاجرین که هرسه از اهل جنگ

بدر بودند امدند پیامبر(ص) فرمودند:بزودی امتم

بعدازمن سه گروه میشوند

گروهی فرقه حق هستندکه هیچ باطلی به ان مخلوط

نشده است مثل انان مثل طلای سرخ است که هرچه

انرادر اتش قالب ریزی کنی بهتروپاکیزه تر میشود

امام انان یکی از این سه نفر است .فرقه دیگراهل

باطل هستند که چیزی از حق به ان مخلوط نشده است

مثل انان همچون مواد زائد اهن است که هرچه انرا

به اتش ذوب کنی زائده بوده و بوی بد ان بیشترمیشود

امامشان یکی از این سه نفر است

گروه دیگری گمراه و متحیر که نه با این گروهند

ونه با ان گروه امام انان یکی ازاین سه نفر است

سلیم میگوید:درباره امام سه گروه از سلمان و

مقدادوابوذرسوال کردم گفتند:

امام حق و هدایت علی بن ابی طالب(ع) است و سعدبن

ابی وقاص امام مترددین است هرچه اصرار کردم که

نام سومی را ببرند ابا کردندوبا کنایه گفتندتا

فهمیدم

سلیم میگوید:انچه از سلمان و ابوذرومقداد درمورد

سخن پیامبر(ص) درباره ان سه گروه شنیده بودم در

کوفه خدمت امیرالمومنین (ع)نقل کردم وعرض کردم

شمارا و سعدبن ابی وقاص رانام بردند ولی سومی را

جزباکنایه نام نبردند تا انکه دانستم چه کسی را

قصد کرده اند

  

حضرت فرمود:ای سلیم انان راملامت نکن قلوب این

امت از حب او سیراب شده همانطورکه قلوب بنی

اسرائیلازمحبت گوساله سیراب شده بودای سلیم ایا

شک داری که او کیست؟ گفتم بلی میشناسم ولی دوست

دارماورا برایم نام ببرید وازشما بشنوم تا یقینم

افزوده گردد فرمودند:او عتیق (ابوبکر) است


ای تیر نگاهت به دل زار کجایی

ای روی گلت شمع شب تار کجایی

آرام و قرار دل بی تاب و شکیبم

آرام وقرار دل بیمار کجایی

گویم به که مانی که خلایق بشناسند

در مشکل من فاطمه رخسار کجایی

هر جا که تو هستی دل حسرت زده انجاست

خود گو به من خسته گو ای یار کجایی


http://img.ir/Drs.jpg


                          نخستین سخنان امام زمان (علیه السلام) بعد از ظهور 


نخستین سخنانى که امام زمان (علیه السلام) بعد از ظهور مى فرمایند، چیست?
هنگامى که خداوند متعال اذن ظهور به امام زمان(علیه السلام) بدهند، آن حضرت براى
 اصلاح جهان از  کنار کعبه ظهور مى کنند و نخستین سخنى که مى فرمایند:
آیه
  (بقیة الله خیرلکم …) است. امام باقر(علیه السلام) در روایتى ـ که محمد بن مسلم از ایشان نقل کرده ـ مى فرمایند:
« حضرت به دیوار کعبه تکیه مى دهد و سیصد و سیزده  نفر در خدمتش جمع مى شوند،
 و اول کلامى که به آن نطق مى کنند، این آیه کریمه است:
(بقیة الله خیرلکم ان کنتم مؤمنین) یعنى آنچه خدا بر
 شما باقى گذارد بهتر است، اگر
واقعاً به خدا ایمان دارند. بعد از آن مى فرماید: منم
بقیة الله در روى زمین »

و نیز در ضمن روایتى که از امام صادق(علیه السلام)  نقل شده، حضرت مى فرمایند:
آقاى ما قائم(علیه السلام) پشت به کعبه مى دهد و مى فرماید :
اى مردم! آگاه باشید! هر که مى خواهد که به آدم (علیه السلام) و شیث نگاه کند، هر
 آینه منم آدم و شیث ـ یعنى در اخلاق و احوال و اوصاف ـ و هر که  مى خواهد به نوح و 
پسرش سام نگاه کند، هر آینه منم نوح و سام. آگاه شوید! هر که مى خواهد به ابراهیم و
 اسماعیل نگاه کند، هر آینه منم ابراهیم  و اسماعیل. و هر که مى خواهدبه موسى و یوشیع
 نگاه کند، هر آینه منم موسى و یوشع. آگاه باشید!
 هر که مى خواهد که به عیسى و شمعون  نگاه کند، هر آینه منم عیسى و شمعون.
آگاهشوید! هر که مى خواهد  به محمد و امیرالمؤمنین(علیه السلام) نگاه کند، هر
آینه منم محمد و امیرالمؤمنین. آگاه باشید! هر که مى خواهد که به حسن و حسین نگاه
کند، هر آینه منم حسن و حسین. آگاه شوید! هر که مى خواهد به ائمه و اولاد حسین
(علیه السلام)» نگاه کند هر آینه منم ائمه(علیه السلام)
خواهش مرا اجابت نمایید و قبول کنید، بدرستى که به  شما خبر مى دهم پاره اى چیزها
 را که به شما خبر داده  شده و پاره اى دیگر را که خبر داده نشده است. هر  که کتابها
و صحف  الهى را خوانده از من بشنود
چه خوش است صوت قرآن ز تو دلربا شنیدن به رُخت نظاره کردن، سخن خدا شنیدن
 
«منصور بالرّعب»
در روایات اسلامی آمده است که مهدی موعود (عج)، «منصور بالرّعب» و
 «مؤیّد بالنَّصْر» است. یعنی به هنگام ظهور، رعب او در دلهای قدرتمندان می افتد،
و نیروهای غیبی و غیر مرئی به کمک او و یاران او می شتابند و این نیروها، در جای
خود، کار خود را خواهند کرد. یک نمونه آن بنابر احادیث بسیار، نابود شدن سپاه عظیم
 سفیانی است. («خورشید مغرب» ، ص 297 

                            
             

علی را نمیتوان نوشت......

Click for larger version

كیست مولا ذات بی همتای حق

بعد حق هر كس بود شیدای حق

كیست مولا لام خلقت را هدف

عـیـن عـلـم و یـاء دریای شرف

كیست مولا دین احمد را كمال

متصل نورش به ذات لا یـزال

كیست مولا نعمت حـق را اتـم

مـعـنی  تـفـسیر  نـون  و الـقـلم

كیست مولا قاسم نـار و جحیم

صاحب  تقسیم  جنات  و نعیم

كیست مولا باب شـبیر و شبـر

بـر یتیمان مـهـربـانـتـر از پدر

كیست مولا نور حق را منجلی

حجت بر حـق حـق یعـنی عـلی

در ولایت حب او تكوینی است

دین منهای علی بی دینی است

بی‌علی‌درجسم‌هستی‌روح‌نیست

كشتی شرع نبی را نوح نیست

بی علی قرآن كتاب بی بهاست

چون‌علی‌آیات‌حق‌را محتوا ست

بـی عـلی اسـلام تـمـثـالـی بـود

در مثل چون طبل تو خالی بود

بی علی اصل‌عبادت باطل‌است

بی‌علی‌هركس‌بمیرد جاهل است

بی علی تقوی گلی بی رنگ و بوست

بـنـد گی هـمچون نماز بی وضو ست

ولادت با سعادت فخر عالمین اسدالله غالب فاتح خیبر

همسر کوثر امیرمومنان وصی نبی حضرت علی(ع) برمحضر

صاحب عصر(ع) و تمام شیعیان ان حضرت پیشاپیش تبریک

و تهنیت

کلام حکیمانه  امیر مومنان علی(ع)

در درون سینه انسان قطعه گوشتى آویخته است كه عجیب‏ترین‏اعضاى وجود او است :

و آن قلب او است.و این شگرفى بخاطر آنست‏كه انگیزه‏هائى از حكمت و ضد آن در

آن جمع است. هر گاه آرزوها در آن‏ظاهر شود طمع او را ذلیل خواهد كرد و هنگامى كه

طمع در او به هیجان آید حرص‏او راهلاك مى‏كند،و هنگامى كه یاس مالك او گردد تاسف

او را از پاى درمى‏آورد،و هرگاه غضب بر او مستولى شود خشمش فزونى مى‏گیرد،

و هرگاه‏از چیزى راضى شود جانب احتیاط را از دست مى‏دهد،و اگر ترس بر او

غالب‏شود احتیاط كارى او را به خود مشغول مى‏دارد،و هرگاه كار او آسان گردد در

غفلت وبى‏خبرى فرو مى‏رود،اگر مالى بیاید بى‏نیازى او را به طغیان وا مى‏داردو اگر

مصیبتى به او برسد بیتابى او را رسوا مى‏كند، و اگر فقر دامنش را بگیردمشكلات او

را بخود مشغول مى‏دارد، و اگر گرسنگى پیدا كند از ناتوانى زمین-گیر مى‏شود،و اگر

پرخورى كند راه نفس را بر او مى‏بندد و بطور كلى هر گونه مى‏سازد.

امام باقر علیه السلام از جدش امیر مؤمنان(ع)

چنین نقل مى‏كند كه‏فرمود:

در روى زمین دو امان و وسیله نجات از عذاب الهى

بود كه یكى از آنهابرداشته شد،دومى را دریابید

و به آن چنگ زنید.اما امانى كه بر داشته شد

رسول الله بود،و اما امانى كه باقى مانده استغفار

است،خداوند تعالى‏مى‏فرماید،«خدا آنها را عذاب نمى‏كند

تا تو در میانشان هستى و خداوند آنهارا هرگز عذاب

نمى‏كند در حالیكه استغفار مى‏كنند»

(سوره‏اعراف(7)،آیه‏164.)

سید رضى اضافه مى‏كند:كه این یك نمونه از بهترین

استفاده‏ها و لطیف‏ترین استنباطها از آیات قرآن

است.