الهی توئی قادری که تمامی وعده هایت حق است

به نام او که ارام جانهای بی قرار است و کس تمامی بی کسان

او که رحمتش بر تمامی عالمیان است و محبتش در دل مشتاقان

رحمانی که رحمانیتش بر خشم و غضبش پیشی گرفته

بزرگی که داناست بر تمامی اسرار و باخبر ازتمامی اشکارها و پنهانها

لطیفی که چه زیبا دل مینوازد و کریمی که چه بزرگوارانه میبخشد

الهی که جز او هیچ معبودی که در خور ستایش باشد نیست

و انیسی که همدم تمامی لحظه های تنهائی و مرهم تمامی زخمهای ادمیست

ستاری که پوشاننده ی تمامی عیوب است و چشم پوش تمامی خطاکاران

توابی که در توبه پذیریش بر همگان باز است و

جمیلی که زیبائیش در مخلوقاتش جلوه گر است و زیبائی را دوست میدارد

طاهری که پاک  و مبراست از تمامی خیال و وهم و شرک 

رب است و صمد و احد و علی و عظیم

و تمامی صفاتش نیک و تمامی نامهایش مبارک و بزرگ

ومن تنها عبد ضعیف و ذلیل که از نیستی به هستش کشانده

از خاک به زیباترین شکل در اورده

از ذلت به عزت از الودگی به سمت هدایت

از تاریکی به نور از کجی به راستی از اتش به جنت

به کرم و لطفش خوانده و یاری رسانده

که اگر دست خداوندیش نبود کنون من در نیستی ابدی می ماندم

و یا اگر هستی می یافتم

در جهل و گمراهی در بیراهه و چاه فریب در الودگی و تنهائی خویش

ره به سوی نابودی و فنا میبردم

وشکر اورا که از هزارش یکی را در توان نیست

باقی و ابدی که همیشه بوده از ازل تا به ابد وهرچه هست جز او فانیست

نه قلمی توان وصفش دارد نه زبانی یارای بیانش

که  دریاها اگر مرکب گردد و همه ی هستی کاغذ ذره ای از بزرگش

را به تحریر نتوان در اورد

ناظمی که تمامی هستی و خلقتش با نظمی بی مثال اکنده است 

تدبیر گری که تمامی راهها را به سبب بهترینهایش بر بندگانش روشن ساخت

و روزگاری که وعده داده و هیچ وعده ای از او تخلف نکند

به وسیله ی بهترین خلقتش زمین را از تمامی ظلمها و الودگیها خواهد زدود

به امید ان روز

اللهم عجل لولیک الفرج


که وعده داده شده خواهد امد

و درهای هر چه خوبیست را خواهد گشود

مولا علی(ع) از دیدگاه قران

(سال سائل بعذاب واقع، للكافرين ليس له دافع من الله ذى المعارج‏)

تقاضاكننده‏اى تقاضاى عذابى كرد كه واقع شد! اين عذاب مخصوص

كافران استو هيچكس نمى‏تواند آن را دفع كند. از سوى خداوند

ذى المعارج - صاحب فرشتگانى كه برآسمانها صعود مى‏كنند -است

در مورد شان نزول این ایه دیگاههای بسیاری نقل شده

علامه امينى نام سى نفر از عالمان اهل سنت را بيان مى‏كند كه

همگى علت نزول اين سه آيه را درخواست عذاب از سوى منكر

انتصاب و ولايت على(ع) بعد از رسول خدا(ص) در صورت حقانيت

امامت آن حضرت - دانسته‏اند. داستان از اين قرار بود كه:

چون رسول خدا(ص) على(ع) را در روز غدير خم به خلافت منصوب

نمود و درباره او فرمود: هر كه من مولا و ولى او هستم، على مولا

و ولى اوست، چيزى نگذشت كه اين سخن در تمامى شهرها

منتشرشد. نعمان بن حارث فهرى خدمت پيامبر آمد و گفت: تو ما را

دستوردادى، شهادت به يگانگى خدا و رسالت‏خود از سوى او دادى،

سپس دستور به جهاد و حج و روزه و نماز و زكات دادى، ما همه

اينها را پذيرفتيم، اما با اينها راضى نشدى تا اينكه اين جوان - اشاره

به على(ع) - را به جانشينى خود منصوب كردى و گفتى:

من كنت مولاه فعلى مولاه

آيا اين سخن از ناحيه خودت است‏يا از سوى خدا؟

پيامبر(ص) فرمود: قسم به خدايى كه معبودى جز او نيست،

اين از ناحيه خدا است.

نعمان روى برگرداند و در حالى كه مى‏گفت: خداوندا! گر اين

سخن حق است و از ناحيه توست، سنگى از آسمان بر ما بباران!

اينجا بود كه ناگهان سنگى بر سرش فرود آمد و او را هلاك كرد.

ناگاه آيه «سال سائل بعذاب واقع، للكافرين ليس له دافع‏» نازل شد

ان شاه سر افراز که اند شب معراج******با احمد مختار یکی بود علی بود

ان قلعه گشایی که در قلعه خیبر ******برکند به یک حمله و بگشود علی بود

ان گرد سرافراز که اندر ره اسلام******تا کار نشد راست نیاسود علی بود

ومولا را کسی نشناخت جز خالق مولاعلی(ع) و جز رسول

حق

وچه باطل می اندیشند که چراغ فروزان هدایت را به قدرت

ضعف بشری توان فرو نشاندن هست

وچه خطا ره میپویند انانی که صراط مستقیم میجویند و از

صراط مستقیم بیخبرند

و چه باطل سربرمهر میزنند انان که حقیقت نماز را نمیدانند

که حقیقت نماز مولائیست که تیر از پایش میکشیدند و انقدر

در عظمت حق غرق میشد که هیچ نمیفهمید

مگر میشود وارد شهر علم شد بی انکه از در بگذشت

و یا به حقیقت رسید بی عبور از راه ان

علی(ع)قران ناطق و معنای ایه ایه ان است

باشد که اندکی اندیشه کنیم

خوش امدی مادر..........

چه عطری پیچیده میان کوچه های هستی

چه شوریست زمان را

و چه غوغائیست زمین را

قدم بر اریکه ی هستی نهادی و نوری بر تاریکی بخشیدی

ای ایه ایه کوثر ای معنای ناب لیله القدر

ای که به یمن وجودت پیوندی شد میان دو دریای خروشان

ای انکه زن را بها نهادی به وجودت و مادر را چون دری

درخشان تا زمین و زمان هست بر اسمان دلها نقش زدی

راستی گفتم مادر

که مادر نام و برازنده ی توست گرچه تنها ذره ای از

بیکرانی توست

چرا که مادر پای به هستی قدم نهادی

ام ابیها نام گرفتی و سرور زنان عالم گشتی

کجاست زبان وصفت که عجز را توان وصف بی همتا چگونه

ممکن باشد

و دست یافتن به قله های معرفتت کی در توان بشری چون

من گنجد

که تو را جز خدا نشناخت

که چون شناخت هستی را به یمن وجود تو هستی ساخت

انکه جبرئیل به عظمت مقامش خاک پای او را بوسه میزد

انکه تا سدره المنتهی بالا رفت و حتی ملک مقربی چون جبرئیل

توان بالا رفتن نداشت

دست تورا میبوسید و به احترامت بر خواست که بزرگیت دور از

تصور است

یدالله که خیبر بشکست و هیچ توانی را در مقابلش یاری قد علم

کردن نبود به گاه شهادتت بود که برزمین خورد

و تاب رفتنت را نیاورد

انهمه عظمت را چگونه در وازه هایی بگنجانم که تا به تو میرسند

خجل از میان دیده میگریزند

و فاطمه. که سپری بر اتشی شیعیان را

زهرا. که دری درخشانی قلب بیکران هستی را

خوش امدی به جهان

خوش امدی مادر..............

http://ali8mc.persiangig.com/audio/02.jpg

مادرم روزت مبارک

مادرم نمیدانم اگر گرمی وجودت نبود در سردی روزگار به کجا پناه میبردیم

ومن خجل از روی توام که هیچ جبرانی برای زحماتت ندارم

و پشتت که زیر بار محنت روزگار خم گشته را باری عظیمم

مادرم تنها از وجود مادر هستی خواهانم که دست گیر دلت باشد به گاه تنهائی

وتنها از خالقت خواهانم که ارامشی باشد بر لحظه های بی قراریت

                                     محنت کش لحظه های دنیایم تو را دوست میدارم...............

خصائل مهدی موعود(ع)

http://www.askquran.ir/attachments/4547d1216885641-073.jpg

حضرت مهدى(ع) عصار و فشرده عالم هستى و وارث همه انبياء

اولياء الهى است، و خداوند متعال همه خصال نيكويى را كه در

بندگان صالح پيش از او وجود داشته، در آن حضرت جمع كرده است.

به بيان ديگر آنچه خوبان همه دارند او به تنهايى دارد.

در زمينه آنچه گفته شد روايتهاى بسيارى وارد شده كه از جمله آنها

مى‏توان به روايت زير كه از حضرت اباعبدالله‏الحسين(ع) نقل شده

اشاره كرد:

«فى‏القائم منا سنن من‏الانبياء: سنة من نوح، و سنة من ابراهيم ،

و سنة من‏موسى و سنة من‏عيسى ، و سنة من ايوب و سنة من

محمد(ص) . فاما من نوح: فطول‏العمر; واما من ابراهيم: فخفاءالولادة

و اعتزال الناس; واما من موسى: فالخوف والغيبة; و اما من عيسى:

فاختلاف‏الناس فيه، واما من‏ايوب: فالفرج بعدالبلوى; واما من

محمد(ص) فالخروج بالسيف.»

در قائم ما (اهل بيت) سنتهايى از پيامبران الهى وجود دارد;

سنتى از نوح ، سنتى از ابراهيم ، سنتى از عيسى ، سنتى از ايوب:

و سنتى از محمد(ص) از نوح طول عمر، از ابراهيم پوشيده‏ماندن

ولادت و كناره‏گيرى از مردم ، از موسى، ترس و غيبت از جامعه ،

از عيسى اختلاف مردم درباره او، از ايوب گشايش بعد از سختيها و

بلايا، و از محمد(ص) قيام با شمشير را 

علم‏اليقين ، ج 2 ، ص‏793 ، به نقل از موسوعة كلمات الامام الحسين(ع) ، صص‏669- 668، ح 710

ای غریبترین حقیقت در غیبت

روزی خواهد امد که پرده از رخسار میکشی

روزی که تکیه بر دیوار کعبه میزنی وندای انا المهدی سرخواهی داد

وچه زیبا روزی میشود ان روز که تمامی حقیقتهایی که نادیده گرفته شد و انکار

با تجلی وجودت خواهد درخشید

انگاه که عطر وجودت همه جا را پر خواهد کرد نه غمی خواهد ماند و نه هجرانی

انان که به انکارت  بانکی بر اوردند در خاموشی فرو رفته و انگشت حیرت بر دهان میگیرند

جان دوباره ای بر کالبد هستی دمیده میشود و زنده میشود تمامی دل مردگان از نا امیدی روزگار

وخواهی امد تک سوار جاده ی های دل

خواهی امد اخرین امید . اخرین نوید.اخرین گل بوستان فاطمه

ومیدانم که خواهی امد..........

العجل العجل یا مولا یا صاحب الزمان

روایتی از مولای متقیان(همین حسین)

ابو جحیفه .حرث بن عبدالله همدانی وحرث بن شرب میگوید:

روزی در خدمت حضرت علی(علیه السلام) بودیم.حضرت رو به فرزند خود امام

حسن(ع)نموده وفرمودند:

مرحبا ای پسر پیغمبر!

در این حال فرزند دیگر امام یعنی حسین (علیه السلام)وارد شد.حضرت علی

(علیه السلام )به او فرمود:

پدر و مادرم فدایت شود ای پدر فرزند بهترین کنیزان!

عرض کردیم یا امیرالمومنین !چرا به امام حسن (ع) انطور و به امام حسین (ع)

این گونه خطاب کردید؟

فرزند بهترین کنیزان کیست؟

امام علی(علیه السلام ) فرمودند:

او گمشده ای است که از کسان و وطن دور و مهجور .و نامش( محمد)است.

فرزند حسن بن علی بن محمد بن علی بن موسی بن جعفر بن محمد بن علی بن

الحسین (علیه السلام) میباشد

در این هنگام حضرت دست مبارک را بر روی سر امام حسین (ع)نهاد و فرمودند:

همین حسین (ع)                                        بحار الانوار ج51 ص 110


در بسیاری از روایات با اینکه به ظاهر تنها یک موضوع بیان میشود اما

میتوان از ان پی به حقایق بسیاری برد که  در لا به لای ان قرار دارد در

این روایت معجزاتی از حضرت علی(ع) میتوان یافت

بیان نامهای امامان پس از خودشان که از نسل کدام یک از فرزندانشان

است

بیان نام تک تک انان و مقام و منزلت اخرین امام ومنجی که سرنوشت

جهانی به دست مبارک ایشان رقم میخورد

باشد که از اندیشه کنندگان باشیم

اللهم عجل لولیک الفرج

شکایت در دادگاه عدل الهی

اولين در خواست فاطمه(س) در روز قيامت، پس از عبور از برابر خلق،

شكايت از ستمگران است.

جابرابن عبدالله انصارى از پيامبر(ص) چنين نقل مى‏كند: هنگامى‏

كه فاطمه (س)در مقابل عرش پروردگار قرار مى‏گيرد، خود را از مركب

به زير انداخته،اظهار مى‏دارد: الهى و سيدى، ميان من و كسى

كه مرا آزرده و بر من ستم روا داشته، داورى كن. خدايا! بين من

و قاتل فرزندم، حكم كن... 

براساس روايتى ديگر، پيامبر اكرم(ص) فرمود: دخترم فاطمه در

حالى كه پيراهنهاى خونين در دست دارد، وارد محشر مى‏شود;

پايه‏اى از پايه‏هاى عرش را در دست مى‏گيرد و مى‏گويد:

«يا عدل يا جبار احكم بينى و بين قاتل ولدى‏»

اى خداى عادل و غالب، بين من و قاتل فرزندم داورى كن.

قال:«فيحكم لابنتي و رب الكعبة‏»

به خداى كعبه سوگند، به شكايت دخترم رسيدگى مى‏شود و

حكم الهى صادر میگردد

مناقب على بن ابى‏طالب، ص‏ 63

امالى صدوق، ص‏16

لعنت بر قاتلین بانوی عالمین دردانه ی رسول